Aino från PIL-kommittén kom och berättade att de behöver fler lärare från programmet och läkare som intervjuare. En tredjedel (61 sökande) som antogs i höst kom in via PIL. För att möta sparakrav har en del av intervjuarna som är psykologer ersatts av lärare, alla sökande ska dock fortfarande intervjuas av två personer. Om vi har rekommendationer så tar Aino gärna emot dem.
Lärardagen 11/11 kommer att handla om formativ feedback och kommer att vara en heldag. Vi diskuterade också examinationen av förhållningssätt överhuvudtaget på programmet. Tanken är att alla tema-kollegier ska presentera ett gott exempel från sin verksamhet, men om de hellre vill lyfta ett problem kan de göra det.
Riitta från VetU-kollegiet berättade kort hur det gick med arbetet. Vårens examensarbete gick inte lika bra som förra höstens. Vi har 10 dagars VetU innan T7, jämfört med många andra yrkesutbildningar som har 7,5 - 10,5 hp förberedelse innan exjobbet är det väldigt lite och detta kan vara en tänkbar orsak till att så många blivit underkända.
Styrelsen för utbildning har äntligen beslutat att den nya kursenkäten ska införas. Det innebär att kurserna inte längre behöver ge EBBA, utan att vi ska fylla i den nya enkäten. Informationen kring hur den ska användas har inte kommit till lärarna än.
En del av den matris för att kartlägga alignment i programmet ska läggas upp på programwebben.
Martin Wohlin från Uppsala kom och berättade om en mall för bedömning av kliniskt arbete (Mini-CEX) och dess styrkor och svagheter. VI konstaterade att det skulle vara bra med kriterier som återkommer på flera terminer och det föreslogs att ta upp detta på lärardagen.
Till nästa möte ska ledamöterna ha tittat på kursgivarenkäter (som lärare fyller i om sina kurser) och presentera sina slutsatser.
Lärardagen 11/11 kommer att handla om formativ feedback och kommer att vara en heldag. Vi diskuterade också examinationen av förhållningssätt överhuvudtaget på programmet. Tanken är att alla tema-kollegier ska presentera ett gott exempel från sin verksamhet, men om de hellre vill lyfta ett problem kan de göra det.
Riitta från VetU-kollegiet berättade kort hur det gick med arbetet. Vårens examensarbete gick inte lika bra som förra höstens. Vi har 10 dagars VetU innan T7, jämfört med många andra yrkesutbildningar som har 7,5 - 10,5 hp förberedelse innan exjobbet är det väldigt lite och detta kan vara en tänkbar orsak till att så många blivit underkända.
Styrelsen för utbildning har äntligen beslutat att den nya kursenkäten ska införas. Det innebär att kurserna inte längre behöver ge EBBA, utan att vi ska fylla i den nya enkäten. Informationen kring hur den ska användas har inte kommit till lärarna än.
En del av den matris för att kartlägga alignment i programmet ska läggas upp på programwebben.
Martin Wohlin från Uppsala kom och berättade om en mall för bedömning av kliniskt arbete (Mini-CEX) och dess styrkor och svagheter. VI konstaterade att det skulle vara bra med kriterier som återkommer på flera terminer och det föreslogs att ta upp detta på lärardagen.
Till nästa möte ska ledamöterna ha tittat på kursgivarenkäter (som lärare fyller i om sina kurser) och presentera sina slutsatser.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar