Den
andra delen av schemafrågan som vi diskuterade var att det inte finns någon
struktur eller enhetlighet i schemat på många kurser. Det leder till att många
scheman cirkulerar för olika moment, ändringar anslås på olika sätt och att det
ställvis är oklart vilket schema det är som gäller. PR lovade att genast göra
ett försök till att förbättra detta. Det vi önskar uppnå på kort sikt är att
all schemainfo (ram, olika moment och ändringar) ska samlas på en plats så att
studenterna ska veta var de hittar information och förvirring inte uppstår. På
längre sikt arbetar IT-gruppen med mer genomgående strukturella förändringar av
schema.
De enskilda grupperna under PR arbetar vidare. Handledarutbildning
hoppas genomföra en pilot i höst. E-portfolie likaså (inom PV). Vässa VFU gruppen
håller på att utvärdera hur VFU fungerar på programmet.
PR
arbetade vidare med HSVs kommande utvärdering av läkarprogrammet.
Programdirektorn
lämnade rapport från PN. Bl.a. fuskande studenter diskuterades samt undervisningsformer.
Uppkommande träffar:
-Lärardagen 18/4 ska handla om Team-based learning och
studenterna på T2-T3 som deltagit i piloten ska ha ett större inslag.
-24/4 CKU(?) ordnar en temadag om utbildning i vårdens
vardag på Norra Latin
-13/6 har Temakollegium 3 sin temadag för programmet. Denna
gång om läkarprogramsutredningen och nya Karolinska Solna.
-10/10. Höstens lärardag ska preliminärt fokusera på återkoppling till studenterna. PR visade en stor entusiasm för frågan och struktur, åtgärder,
olika typer av återkoppling samt hjälpmedel för att facilitera återkoppling
till studenterna diskuterades.
Kul att höra att PR också intresserat sig för strukturerad återkoppling, vem är det som har ansvaret för lärardagen under HT?
SvaraRadera