11 mars 2012

Tema 4 - möte examinationsgrupp 8 mars

Grupp för diskussion av utveckling av examinationen på termin 8 - tema 4.

Det gruppen har kommit fram till är att det ska bildas en tentamensgrupp med representanter från varje specialitet (utom rättsmedicin) samt inom dessa ska varje sjukhus finnas representerat. Denna grupp ska ansvara för att den skriftliga tentan kvalitetsgranskas innan skrivning och se till att frågorna blir integrerade mellan specialiteterna. Tentamen ska även följa de 107 integrerade uppgifterna som målen bygger på. Dessutom ska tema 4 jobba mer för att vara förberedande inför IST. Vidare diskussion om hur detta ska gå till kommer att ske under planerningsdagen för Tema 4 den 28/3.

Frågor till studenterna som har skrivit T8-tenta senaste terminerna:
Hur är målen och följer tentamen målen?
Känns examinationen som att den korrelerar med det som undervisats?
Vad tycker de som skrev när det var MECKfrågor?
Kan det vara bra att göra muntan på ett annat sjukhus än sitt eget, med andra handledare?

Närvarande student: Gabriel Thorstenson

1 kommentar:

  1. När jag skrev tentan nu i januari tyckte jag det var ganska mycket fokus på detaljkunskap överlag. När vi skrivit tentor förut har jag tyckt att MEQ-frågorna varit de som man kunnat visa på kliniskt resonemang i, även om de ibland varit dåligt skrivna. Sen hinner man ju inte plugga så mycket under terminen och därför tycker jag att nivån var helt ok. Att göra muntan på det egna sjukhuset kändes inte som ett problem, men det hade det inte gjort om det varit någon annanstans heller tror jag.

    mvh
    /Matti

    SvaraRadera